Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
03 лютого 2020 р. за N 112/34395
в Міністерстві юстиції України
03 лютого 2020 р. за N 112/34395
ПОРЯДОК
застосування заходів виховного впливу
1.
Цей Порядок визначає процедуру застосування заходів виховного впливу в
закладах освіти всіх типів і форм власності, крім тих, які забезпечують
здобуття освіти дорослих, у тому числі післядипломної освіти.
2.
Заходи виховного впливу - заходи, які застосовуються під час освітнього
процесу щодо сторін булінгу (цькування) та забезпечують корекцію їхньої
поведінки, зокрема виправлення деструктивних реакцій та способів
поведінки у міжособистісних стосунках.
3. Заходи виховного впливу до сторін булінгу (цькування) в закладі освіти застосовуються з метою:
відновлення та нормалізації відносин між сторонами булінгу (цькування) після відповідного випадку;
недопущення повторення випадку булінгу (цькування) між сторонами булінгу (цькування);
загальної превенції випадків булінгу (цькування) у закладі освіти.
4.
Необхідні заходи виховного впливу до сторін булінгу (цькування)
визначає комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі
освіти, зокрема:
мету, конкретні завдання, зміст, методи та форми заходів виховного впливу;
критерії визначення співвідношення між запланованими та отриманими результатами заходів виховного впливу.
Моніторинг
ефективності застосування заходів виховного впливу до сторін булінгу
(цькування) та необхідність їх коригування визначає комісія з розгляду
випадків булінгу (цькування) в закладі освіти на черговому засіданні.
5.
Заходи виховного впливу реалізуються педагогічними
(науково-педагогічними) працівниками закладу освіти, фахівцями служби у
справах дітей та центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді із
залученням необхідних фахівців із надання правової, психологічної,
соціальної та іншої допомоги, в тому числі територіальних органів
(підрозділів) Національної поліції України та інших суб'єктів реагування
на випадки булінгу (цькування).
Суб'єкти
реагування на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти під час
реалізації заходів виховного впливу діють в межах повноважень,
передбачених законодавством та цим Порядком.
6.
Психологічний та соціально-педагогічний супровід застосування заходів
виховного впливу у групі (класі), в якій (якому) стався випадок булінгу
(цькування), здійснюють у межах своїх посадових обов'язків практичний
психолог та соціальний педагог (за наявності) закладу освіти, зокрема:
діагностику рівня психологічної безпеки та аналіз її динаміки;
розробку
програми реабілітації для потерпілого (жертви) та її реалізацію із
залученням батьків або інших законних представників малолітньої або
неповнолітньої особи;
розробку корекційної
програми для кривдника (булера) та її реалізацію із залученням батьків
або інших законних представників малолітньої або неповнолітньої особи;
консультативну допомогу всім учасникам освітнього процесу;
розробку профілактичних заходів.
У
разі відсутності практичного психолога та соціального педагога в
закладі освіти супровід застосування заходів виховного впливу у групі
(класі), в якій (якому) стався випадок булінгу (цькування), здійснюють
працівники служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім'ї,
дітей та молоді.
Генеральний директор директорату
інклюзивної та позашкільної освіти |
В. Хіврич
|
Немає коментарів:
Дописати коментар